cesta do nitra krok za krokem

Cesta do nitra

Tento článek vznikl na Váš popud, milí čtenáři, kteří se třeba úplně poprvé vydáváte na cestu sami k sobě – na cestu do svého nitra, na cestu sebepoznání. I já jsem před několika lety byla tam, kde jste právě teď i Vy.

Možná si kladete otázku, kde začít?

Jakmile se jednou vydáte na tuto nekonečnou cestu, vězte, že ji už nikdy nebudete chtít opustit. Budete na ní sbírat kamínky a jednou je složíte do mozaiky Vašeho sebepoznání a zůstanete stát v úžasu před obrazem, který jste nikdy předtím nevnímali.

Do svého nitra jsem se zpočátku učila ladit pomocí vizualizací nebo meditací – na začátku to byly meditace vedené. Jsem ale náročný typ – takže tuhle mi vadila hudba, tamhle zase pronikavý průvodní hlas a jindy zase shon, ve kterém jsem nestíhala si vizualizovat všechno, co se ode mě vyžadovalo.

A to mě vlastně přimělo ladit se po svém.

Teď předesílám, že Vám ráda představím postupy, techniky a cvičení, které fungovaly mně a mému nastavení, a že tedy mohou, ale nemusejí fungovat i Vám. Experimentujte, kombinujte, zkoušejte a hledejte, co vyhovuje právě Vám. Třeba tu najdete jen jedno cvičení, které se Vám zalíbí, anebo si najdete svou vlastní cestu.

Jak se tedy připravit?

Umíte se hodit do klidu? Uvolnit se, vypnout mysl a vnímat jen sami sebe? Že okamžitě usínáte?

Najděte si místo, kde nebudete rušeni. Lehněte si (pokud možno ve chvíli, kdy nepadáte vyčerpáním) nebo si sedněte do příjemné polohy třeba v ušáku. Můžete se přikrýt lehkou přikrývkou. Zavřete si oči. Vnímejte nejdříve své tělo a poté se zaměřte na svůj dech. Nadechujte se a vydechujte tak, že si představujte, jak s výdechem ze všech Vašich tělesných částí odchází stres, napětí a pocity nepohodlí. Od nohou k hlavě, anebo naopak. Záleží čistě jen na Vás. Dělejte to tak dlouho, dokud nebudete mít pocit, že Vaše tělo ztěžklo příjemným uvolněním. Relaxujte. Pokud se Vám vkrádají dotěrné myšlenky do hlavy, nechte je jednoduše odejít v představě, že odplouvají jako mraky po nebi.

Pokud se umíte uvolnit, jste připraveni na další fázi.

  1. Vizualizace s otevřenýma očima

Zadívejte se před sebe do jakéhokoliv nejsvětlejšího okolí. Ideální je bílá stěna. Zpočátku Vás možná bude rušit Vaše mysl s neklidným klubkem myšlenek. Někdy mi také nešly zahnat. Ale jednou jsem přišla na způsob, že jsem je prostě a jednoduše symbolicky i obrazně „vyhodila ze šuplíku“ ze své hlavy. A ten pak zůstal prázdný. Před očima se Vám mohou prolínat různobarevné vlny, mísit se do sebe, prolínat se, zvětšovat se nebo zmenšovat. Pozorujete je tak trochu nezúčastněně a vzdáleně, abyste se nezaměřovali přímo na ně, mohly by Vám totiž úplně zmizet. Zkuste stále zůstávat ve stavu úplného uvolnění a vnímat obrazy před svým zrakem. Netlačte na sebe, pokud se Vám to nepodaří hned napoprvé. Vytrvejte!

  1. Vidím barvy za zavřenýma očima

Když máte pocit, že první fázi ovládáte dobře, můžete přistoupit ke druhé. Anebo jste natolik šikovní, že první fázi přeskočíte rovnýma nohama až sem. Uveďte sami sebe do klidu, zavřete si oči a vyprázdněte mysl třeba podle prvního návodu. Vnímejte, co vidíte za zavřenýma očima. Vidíte barvy, anebo černou tmu?  Nevadí, seznamte se s ní. Seznamování bude chvíli trvat. Když si na ni přivyknete, přistupte k dalšímu cvičení a zkuste si představovat jednotlivé barvy. Jednu barvu po druhé. Třeba v podobě balónků. Zadejte svému nitru, ať Vám ukáže konkrétní barvu balónků a dívejte se, co uvidíte. Zkoušejte to co nejčastěji, třeba cestou do práce. Chce to chvíli cviku, ale zvládne to každý.

  1. Vizualizace místa a fyzické propojení s ním

Nacházíte se ve fázi, kdy si můžete vyzkoušet, jestli si dokážete se zavřenýma očima vybavit jakékoliv místo – krajinu, pláž, hotel z poslední dovolené – cokoliv. Zůstaňte spojení s tímto místem a vybavujte si i ty nejmenší detaily, vůně nebo chutě. Zkuste zapojit co nejvíce smyslů! Tak stimulujete Váš mozek a on bude vysílat signály do Vašeho těla, jako byste se na tom místě opravdu nacházeli. Pamatujte, že Váš mozek nerozlišuje, zda je to skutečné, nebo se právě nacházíte ve stavu vizualizace.

  1. Sestupuji po schodech do svého nitra

Představte si schodiště se širokými stupni, každý z nich jasně září jednou barvou duhy. Schodiště začíná červenou barvou jasného vědomí, pokračuje oranžovou, přes žlutou, zelenou a modrou a na konci ho uzavírá fialová barva podvědomí. Pomalu procházejte stupeň po stupni níž a níž, uvědomujte si svůj dech a prožijte každou barvu společně s pocity, které ve Vás vyvolává. Na konci tohoto schodiště si vizualizujte dveře do Vašeho nitra a vejděte do nich.

V dalších pokročilejších fázích pak můžete naprosto cokoliv, co si dovolíte představit. Vaše vizualizační schopnosti se dále rozšiřují a Vy nabýváte na sebejistotě. Níže Vám nastíním, co všechno se dá ještě podnikat a na co byste neměli zapomenout.

  1. Ladím se na své srdce

V tomto cvičení si spíš lehněte a uvolněte se podle přecházejících návodů. Oči nechejte v prvním okamžiku otevřené. Můžete si položit ruku na své srdce a vnímat jej nejdříve jen fyzicky – jeho tlukot a pocit tepla. Až se propojíte fyzicky, zkuste si zavřít oči a vnímat, co cítíte uvnitř sebe v srdeční oblasti. Mohou se Vám před zavřenýma očima objevovat různé obrazy. Pokuste se je neanalyzovat a s každým nádechem se vědomě propojovat se svým srdcem. Otevírejte ho, vnímejte, jak se zeširoka otevírá. Ti pokročilejší z Vás mohou vidět i jeho zářivé světlo.

  1. Propojuji své srdce s korunní čakrou

Jakmile jste zvládli ladit se vědomě na své srdce, postoupíme dál. V této fázi se opět uvolněte do oblasti svého srdce, jakmile budete uvnitř, zkuste si vizualizovat, jak vysíláte paprsek směrem do své hlavy a pak až nad ni. Tady chvíli setrvejte a prociťte, co všechno se tu odehrává. Budete vnímat energetické propojení a to se bude odehrávat i ve formě pocitů ve Vaší srdeční oblasti. Opět nemusíte nic analyzovat, jen se nechat unášet tím, co k Vám bude přicházet.

  1. Vylétám ze sebe v zářivé kouli

Tohle cvičení mám ze všech nejraději. Je dobře popsáno v mé vedené meditaci ladění se do vln théta, která je volně ke stažení zde. Jde ve stručnosti o to, že si nad svou hlavou představíte velkou zářivou světelnou kouli, do které poté vstoupíte a požádáte si zdrojovou rovinu, aby Vás propojila se sedmou rovinou bytí (viz léčení ThetaHealing® podle koncepce Vianny Stibal).

  1. Nořím se do sebe kdykoliv se mi zachce

V pokročilejší fázi Vašeho ladění se už nemusíte zdlouhavě a složitě vstupovat do svého nitra, a najdete si nějakou z výše uvedených technik nebo cvičení, které Vám nejvíc vyhovuje, a jednoduše se propojíte. Slouží k tomu, abyste se rychle ukotvili ve svém těle nebo se vrátili zpět k sobě, pokud se cítíte vykolejení nebo „odstřelení“.

  1. Promítací plátno

Tato technika bude dobrá pro ty z Vás, kteří chcete sledovat obrazy spíše vně sebe než uvnitř sebe. Jednoduše si představte, jak usedáte do prázdného kina a jak se před Vámi rozevírá opona, která za sebou ukrývá promítací plátno. Zvolte si záměr, kam chcete vstoupit (např. chci poznat krajinu své duše, chci se vrátit ke konkrétnímu prožitku) a až se začne na plátně odehrávat děj nebo uvidíte obraz, vstupte do obrazu a začněte jej prožívat. Vrátit se můžete stejnou cestu zpět do kinosálu.

  1. Mám čisté úmysly?

Nejdůležitější rada téměř na závěr. Kdykoliv budete cítit, že Vás mysl ponouká, abyste nahlédli do vnitřních světů někoho jiného, nebo dokonce chtěli něčí realitu ovlivnit, odmítněte ji. Pokud chcete prozkoumávat své nitro nebo vzdálené světy, musíte v sobě nést čistotu takového úmyslu. Jakékoliv pokusy o nečisté záměry by Vás jen zavedly do slepé uličky a mohli byste se začít spojovat s entitami, které také nemají láskyplné úmysly. Nechci Vás děsit, ale je dobré to vědět.

  1. Komunikuji se sebou, Bohem, Vesmírem?

Ano, je možné komunikovat přímo i s Bohem, Vesmírem, zdrojovou rovinou (jakkoli to nazveme), je však dobré si předtím ověřit, zda v sobě nenesete přesvědčení, že to není možné nebo že si to nezasloužíte. Nemusejí být nutně jen Vaše, ale mohou být převzatá od Vašich rodičů nebo z různých náboženských směrů. Očistěte je a požádejte si o spojení. Pak je důležité, abyste nic neočekávali a setrvávali jen ve svém nitru. Nic víc nemusíte. Pozorujte, vnímejte a naslouchejte. Pokud se Vám nepodaří hned napoprvé takto komunikovat, přidejte si k tomu třeba nějaký vizualizační nástroj. Já jsem pro spojení se zdrojovou rovinou před desítkami let používala červený telefon s číslem na Boha :-). Možná Vám to bude připadat legrační, ale mně to fungovalo báječně.

  1. Přijímám obrazy, vhledy a vize

Nejjednodušší a přitom nejtěžší fáze? Obojí je pravdou. Pokud jste došli ve svém ladění až sem, nebudete zřejmě potřebovat žádný jiný nástroj. Jednoduše se sladíte se sebou, vyšlete čistý úmysl a otázku nebo prosbu a zůstanete ve stavu přijímání. Cokoliv Vám přijde, bude správně. Obrazy vnímejte spíš ve své symbolice a snažte se je „nekomentovat“ během přijímání, jinak se dostanete mimo stav přijímání a obrazy by se Vám mohly „rozplynout“. Zkuste si příběh nejdřív prožít nebo si zapamatovat co nejvíc podrobností. Až se vrátíte zpět, zapište si všechno, co jste vnímali nebo viděli, teprve pak se pusťte do případné analýzy. A ještě jedna rada na závěr, pokud nějakému obrazu nerozumíte, při příštím výletu si požádejte o upřesnění nebo nový obraz, který Vám vizi doladí.

Zvládli jste to! Stali jste se mistry ve zkoumání svého nitra.

Tohle však není konečná, je to teprve začátek. S každým dalším spojením se budou prohlubovat Vaše vizualizační schopnosti, budete měnit své ladicí návyky a nacházet rychlejší a pohodlnější cestu.

Jednoho dne se Váš vnitřní svět propojí s tím vnějším, a Vy budete žít sami sebe ve svém nejvyšším možném potenciálu. Tohle přeji Vám všem, ať už jste v jakékoliv části Vaší osobní cesty k sobě.

Vaše připomínky, komentáře, dotazy, anebo cokoliv jiného, směřujte prosím do komentářů níže. Pokusím se na všechny odpovědět. Pokud budete mít zájem, vytvořím pro Vás sérii zvukových nahrávek pro lehčí ladění se, anebo přímo online průvodcovství Vaším vnitřním světem? 🙂

Mgr. Milena Miškaříková
„Nespokojím se s hledáním vnějšího smyslu života, hledám a nacházím ten vnitřní, a pokud dojde k jejich prolnutí, pak mě to činí šťastnou.“ A proto jsem na cestě dovnitř, abych sobě i Vám mohla být inspirací, pomocníkem a vedením k Vašemu nejvyššímu potenciálu tam venku.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře, viz Zásady pro ochranu a zpracování osobních údajů.

  • Facebook
  • Rubriky
  • Štítky
  • Ranní MEDITACE
  • MEDITACE na strachy a úzkosti
    Meditace Světlo ve mně
  • MEDITACE na odpuštění
    meditace Dar odpuštění
  • MEDITACE šitá na tělo
    meditace Uzdrav své tělo
  • MEDITACE Vstup do hladiny théta 1

    Pomalejší forma vstupu do hladiny théta. Určeno i pro úplné začátečníky. Délka meditace: cca 14 minut.

  • MEDITACE Vstup do hladiny théta 2

    Zrychlenější forma vstupu do hladiny théta. Určeno pro pokročilejší. Délka meditace: cca 4 minuty.

  • MEDITACE Cesta za závoj zapomnění

    Účinný nástroj, jak se vnitřně sladit a vydat se na cestu do svého nitra. Délka meditace: cca 15 minut.